Weiss jemand, wie das Postprocessing dann von statten geht?
Technicolor hat ja auch irgendwelche Farb-LUTs bereit gestellt, aber ich kenn da weder in Vegas, noch in Magix was zur Verarbeitung.
Zitiere mal aus Vincent Laforets Blog:
"To properly color correct and/or view footage shot with Technicolor CineStyle we recommend utilizing an S-curve shaped look-up table (LUT) in your editing or color correction application. You may download such a LUT using the links provided.
If your editing or color correction application does not offer the ability to import and use LUTs, other controls like the ASC CDL, Lift/Gamma/Gain, or Offset/Power/Slope can be used to color correct the image."
Für Premiere CS5 bzw. After Effects ab CS3 gibts von Magic Bullet eine kostenlose Software namens LUT Buddy. Hab die auch grade erst entdeckt. Muss ich dann zu Hause gleich ma ausprobieren
Zitat von der MB-Seite:
"Magic Bullet LUT Buddy was designed for the professional colorist and bridges the gap from desktop applications to high end systems and hardware boxes. Use Magic Bullet LUT Buddy with host apps like After Effects and FCP to output LUTs and communicate with higher end systems ranging from DaVinci Resolve to Panasonic displays. If you’re already using 1D or 3D LUT’s in your workflow, this tool was designed for you to share values between compliant software and devices. (...) Magic Bullet LUT Buddy works with Adobe After Effects CS3, CS4 and CS5; Adobe Premiere Pro CS5; Final Cut Pro 6 and 7; and Motion 3 and 4."
Edit: Hab gerade gesehen, dass es da auch eine Free Version von Colorista gibt... Das find ich dann auch ziemlich cool!
Denke mal, die Post ist auch nicht anders als mit anderen Styles, ist aber mit den LUTs (bzw. wenn man sie in das Grading-System einspielen kann) exakter.
Mann... ich sitze hier im Studio an AVID und FCP und hab meine Kamera nicht bei...

Nervt! Heut früh hab ich mir noch gedacht, wofür denn mitnehmen...